کودک، خانواده، سلامت و صنعت | نی نی سایت

نی نی سایت یک پلتفرم مقاله محور درباره محصولات مخصوص کودکانه است که در فضای دوستانه و همراه با مادران عزیز به بحث و گفتگو میپردازیم.

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

 

سرفه کودک می تواند به معنی چیز های مختلفی باشد و به گونه‌ ای نیست که بتوانید از کودک خود بپرسید چه مشکلی دارد. بعضی اوقات دشوار است که بدانید که آیا باید برای مشاوره با پزشک خود تماس بگیرید، قرار ملاقات بگذارید یا مستقیماً به اورژانس بروید. هوارد بالبی، دکتر دی، مدیر بیماریهای عفونی کودکان در مرکز پزشکی ناسائو در شرق میواد، نیویورک توضیح می دهد که سرفه راه محافظت از بدن است. سرفه به عنوان روشی که بدن برای پاک کردن راه های هوایی استفاده می کند، از بین بردن خلط، مخاط بینی که به پشت گلو فرو می رود یا یک تکه غذا در آن استفاده می شود.

سرفه های کودک و علائم مریضی

دو نوع سرفه برای کودک وجود دارد

سرفه خشک:

سرفه خشک کودک: این حالت هنگامی رخ می دهد که کودک دچار سرماخوردگی یا حساسیت شود. سرفه خشک به پاکسازی سوزش از گلو درد کمک می کند.

سرفه مرطوب:

سرفه مرطوب کودک: این ناشی از بیماری تنفسی همراه با عفونت باکتریایی است. سرفه مرطوب باعث ایجاد خلط یا مخاط (که شامل گلبولهای سفید برای کمک به مبارزه با میکروب ها است) در مجاری هوایی کودک می شود.

کاترین دوندون، استاد کلینیک اطفال در دانشکده پزشکی دانشگاه وندربیلت و یک متخصص اطفال در گودلتسویل تنسی می گوید: کودکان کمتر از 4 ماه دچار سرفه زیادی نمی شوند، بنابراین در صورت بروز این بیماری جدی است. به عنوان مثال اگر یک نوزاد در زمستان به شدت سرفه می کند، می تواند ویروس سینسیتیال تنفسی (RSV)، یک عفونت ویروسی خطرناک برای نوزادان باشد. هنگامی که فرزند شما از سن 1 سالگی بزرگتر است، سرفه ها کمتر نگران کننده هستند و اغلب آنها چیزی بیش از سرماخوردگی نشان نمی دهند.

سرفه کودک که نشان دهنده سرماخوردگی است

صداهای مانند: خرخر خشک

علائم: علائم سرفه کودک که ممکن است دلالت بر سرماخوردگی یا آنفولانزا داشته باشد شامل آبریزش بینی و گلو درد است. سرفه ها معمولاً خشک هستند، اما بسته به شدت سرماخوردگی، کودک شما در شب می تواند دارای مخاط خلطی و یا تب خفیف باشد.

داروهای ضد سرفه کودک برای سرماخوردگی: روال "زیاد مایعات و استراحت زیاد" مادرتان را امتحان کنید. اگرچه ممکن است مشتاق مصرف داروهای سرفه برای کودک یا شربت سرفه باشید، اما آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که از این موارد برای بچه های زیر 6 سال استفاده نکنید ، زیرا مطالعات نشان داده است که اینها کار نمی کنند - و می توانند در افراد جوان عوارض جانبی بالقوه کشنده ای داشته باشند.

بهتر است به داروهای طبیعی سرفه کودک مانند عسل (برای نوزادان بیش از یک سال)، قطره های شور و یک مرطوب کننده نرم و مه آلود چسبیده باشید. استامینوفن برای کاهش تب بی خطر است. اگر دمای فرزند شما 100.4 درجه یا بالاتر است و او بیمارگونه به نظر می رسد، با پزشک خود تماس بگیرید. احتمال دارد که او آنفولانزا داشته باشد. اگر کودک شما 4 ماه دارد یا نوزاد تر است، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

سرفه کودک که نشان دهنده برونشیت است.

به گفته رافین فرانکلین، دکترای مرکز تحقیقات کودکان و نوجوانان Capitol در رالی ، کارولینای شمالی ، بسیاری از موارد باعث تنگ شدن راه های هوایی از جمله عوامل محیطی مانند گرد و غبار می شوند. اکثریت قریب به اتفاق موارد برونشیولیت در نوزادان زیر 1 سال در اثر ویروس سینسیتیال تنفسی (RSV) ایجاد می شود. دیوید روبین ، M.D ، رئیس اطفال در بیمارستان سنت بارناباس در برونکس، نیویورک هشدار می دهد: این ویروس باعث ایجاد سرماخوردگی در بچه های بزرگتر از 3 می شود ، اما می تواند به ریه های نوزادان نفوذ کرده و به طور بالقوه تهدید کننده زندگی باشد.

صداها مانند: خس خس سینه

علائم: برونشیت بعد از آنچه که به نظر می رسد سرماخوردگی است ، همراه با سرفه و آبریزش بینی بروز می کند. از آنجا که سرفه کودک یا خس خس سینه با هر دو برونشیولیت و آسم همراه است ، جدا کردن آنها برای آنها دشوار است. با این حال ، برونشیولیت اغلب در پاییز و زمستان مشاهده می شود و ممکن است با تب خفیف و از دست دادن اشتها همراه باشد. داروهای سرفه کودک برای برونشیولیت: شما می توانید برونشیولیت را در خانه درمان کنید که یک بار تنفس کودک تحت کنترل باشد. مایعات ، استراحت فراوان و مرطوب کننده مه غلیظ را به کودک خود بدهید و همیشه به میزان تنفس کودک خود توجه کنید. اگر بیش از 50 پوند در دقیقه و بیشتر از نفس بکشد ، کودک شما به طور قطع در پریشانی تنفسی قرار دارد. با پزشک خود تماس بگیرید.

  • علی رضایی