کودک، خانواده، سلامت و صنعت | نی نی سایت

نی نی سایت یک پلتفرم مقاله محور درباره محصولات مخصوص کودکانه است که در فضای دوستانه و همراه با مادران عزیز به بحث و گفتگو میپردازیم.

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آرام کردن نوزاد

به گزارش نی نی سایت: اولین باری که گریه کودک خود را می شنوید یک تجربه هیجان انگیز است. این نشانه ای است که او با ریه های سالم وارد جهان شده است! اما با گذشت هفته ها، هیجان ممکن است به سرعت جای خود را به خستگی و ناامیدی بدهد.

همانطور که ناگزیر خواهید آموخت، نوزادان بسیار گریه می کنند. گاهی اوقات، دلیل آن واضح است: کودک گرسنه، مرطوب یا خسته است و می خواهد شما نیازهای او را برطرف کنید. در مواقع دیگر، متوقف کردن اشک نوزاد خیلی ساده نیست. به همین دلیل است که می فهمیم چگونه کودک را آرام می کنیم و آرامش می دهیم در حالی که به نظر می رسد هیچ چیز دیگری کاری را انجام نمی دهد. در این مقاله به 10 راهکار عملی برای آرام کردن نوزاد میپردازیم:

نوزاد را تکان تکان دهید!

برای کودک، گذراندن 9 ماه در شکم مادر به معنای واقعی کلمه مانند زندگی در یک خانه سیار است. حتی هنگام خوابیدن، بدن شما در حال حرکت است. بنابراین هنگام ورود کودک به دنیا، خوابیدن آرام در یک قنداق ممکن است به طرز عجیبی آرام و ناآشنا به نظر برسد. کمی تکان دادن بچه ممکن است باعث راحتی بیشتر او شود. (تکان تکان دادن، تاب دادن، بردن بیرون با کلسکه و ...) همچنین در مقاله خواباندن نوزاد سایت کارترزلند بطور جامع در مورد آرام کردن نوزاد صحبت شده است.

راحتی بیشتری برای نوزاد فراهم کنید!

کودک شما عادت دارد که در یک محیط گرم و دنج از نزدیک بسته بندی شود. الگوبرداری از محیط گرم و نرم رحم مادر میتواند اشک را متوقف می کند و احساس امنیت بیشتری به نوزاد بدهد. (پتوی گرم و نرم)

سر و صدا کنید!!

کودک شما در رحم می تواند ضربان قلب شما، فشار خون شما و غرغر معده شما را بشنود. پس برای برخی از نوزادان تازه متولد شده، سکوت محیط برای کاهش گریه او معجزه نمیکند. (فن و پنکه روشن کنید، جاروبرقی بکشید، صدای "هیش" در بیاورید، از صدای آبشار، ساحل و طبیعت استفاده کنید.)

مشکلات سلامتی را در نظر بگیرید.

  1. او را از پشت زانوها بخوابانید و کمر او را به آرامی بمالید.

  2. اگر به کودکاز خود شیر میدهید، سعی کنید قهوه، پیاز و سایر غذاهای تحریک کننده را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

  3. تشخیص سرفه های کودک

آخرین راه حل ها برای آرام کردن نوزاد تازه متولد شده

راه های خواباندن نوزاد

  • پستانک را امتحان کنید. بعضی از کودکان نیازهای شدید مکیدن دارند و به سرعت توسط یک بچه آرام آرام می شوند. بیشتر نوزادان تقریباً در ماه هفتم پستانک را به تنهایی کنار می گذارند.
  • برو بیرون!! تغییر مناظر ممکن است به اندازه کافی حواس او را پرت کند و گریه های نوزاد شما را آرام کند.

  • ماساژ آرام به کودک دهید.

  • چراغ ها را کم کنید و تلویزیون را خاموش کنید. تحریک بیش از حد می تواند اعصاب نوزاد تازه متولد شده را به هم بزند.

  • دمای خانه خود را بررسی کنید. کودک می تواند خیلی گرم یا خیلی سرد باشد و خوابیدن را دشوار کند.

  • لباس های کودک را بررسی کنید. لباس گرم، تنگ یا محدود می تواند باعث جاری شدن اشک شود. (منبع)

 

  • علی رضایی