کودک، خانواده، سلامت و صنعت | نی نی سایت

نی نی سایت یک پلتفرم مقاله محور درباره محصولات مخصوص کودکانه است که در فضای دوستانه و همراه با مادران عزیز به بحث و گفتگو میپردازیم.

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نورد سرد فرآیندی است که طی آن فلز در دماهای کمتر از دمای تبلور مجدد از طریق غلتک ها عبور می کند. فلز فشرده و متراکم می شود و قدرت تسلیم و سختی فلز را افزایش می دهد.

نورد سرد نوار فلزی بخش ویژه ای در صنعت فلزکاری است. هدف از این فرآیند ایجاد نوارهای فلزی نازک تر با دقت ابعادی خوب و کیفیت سطح اختصاصی برای کاربردهای مختلف است.

فرایند نورد سرد

نورد سرد چگونه کار می کند؟

اندازه نوارهای اولیه تا تقریباً 2 متر عرض و چندین میلی متر ضخامت می تواند باشد. این در حالی است که از طرف دیگر آسیاب های نورد سرد می توانند نوارهای بسیار باریک با عرض چند سانتی متر را پردازش و تولید کنند که به یک نوار ضخامت 10 میکرون نزدیک می شود.

مراحل انجام نورد سرد

بر خلاف نورد گرم، فرآیند نورد سرد در دمای محیط انجام می شود. معمولاً خنک‌سازی اجباری برای نگه داشتن دمای فلز زیر دمای تبلور مجدد اعمال می شود که منجر به افزایش خواص فیزیکی و سطحی می شود.

محصول نهایی این فرایند، ورق سرد یا ورق روغنی نام دارد که روی سطح آن با استفاده از روغن نورد سرد تمیز با کارایی بالا پوشیده شده و بهترین کیفیت را دارد. از روغن برای روانکاری در رول بایت و خنک سازی نوار فلزی و رول های کار استفاده می شود.

توجه داشته باشید که روانکاری کامل هیدرودینامیکی در رول بایت به هیچ وجه مطلوب نیست؛ زیرا منجر به عدم چسبندگی می شود. چسبندگی کم کنترل نوار را کاهش می دهد، سرعت تغییرات را افزایش می دهد و ممکن است منجر به انحراف ضخامت شود و به همین علت باعث ایجاد بسیاری از عیوب سطحی می شود.

محصول نهایی

در نتیجه انجام فرایند نورد سرد، ورقه های فولادی به دست می آید که اصطلاحا ورق سرد نامیده می شوند. این محصول مشخصات و ویژگی های منحصر به فردی دارد که موجب شده است تا در موارد متعددی به کار برده شود. اطلاعات تکمیلی در رابطه با ورق سرد را در این مقاله از گروه صنعتی فولادیار کوروش بخوانید.

  • علی رضایی
  • ۰
  • ۰

برای ساخت زمین تنیس از متریال متنوعی استفاده می شود که یکی از محبوب ترین آنها، چمن مصنوعی است. استفاده از چمن مصنوعی برای زمین تنیس مزایای زیادی دارد که باعث شده محبوبیت بیشتری پیدا کند. به عنوان مثال استفاده از آن باعث بهبود عملکرد بازیکنان شده و به آنها کمک می کند تا در هر فصلی از سال به راحتی بازی کنند.

روند ساخت زمین چمن مصنوعی تنیس

چمن منصوعی تنیس

وقتی صحبت از ساخت زمین چمن مصنوعی تنیس می شود، توصیه می کنیم برای نصب چمن مصنوعی یک شرکت با تجربه در منطقه خود پیدا کنید. این کار موجب صرفه جویی در وقت و انرژی شما می شود؛ زیرا بخش خاصی از کار از نظر فیزیکی، چالش برانگیز و سخت می باشد و ممکن است وقت زیادی از شما بگیرد.

هدف از انتخاب فرد ماهر و متخصص این است که زمین تنیس شما به یک فضای حرفه ای برای بازی تبدیل شده و یک زمین سالم و بدون مشکل داشته باشید. اگر نصب کننده چمن مصنوعی باتجربه ای را پیدا نکردید یا در مورد نصب سوالی دارید، ما به شما مجموعه خانه چمن را پیشنهاد می کنیم. به هر حال، اگر می خواهید روند ساخت زمین تنیس را یاد بگیرید، این مقاله را مطالعه فرمایید.

  • مشخص کردن زمین

منطقه بزرگی را برای زمین تنیس انتخاب کنید تا بتوانید بازی تنیس را هم به صورت انفرادی و هم دونفره انجام دهید. پس از تعیین مکان، می توانید اندازه چمن مصنوعی تنیس را مشخص کنید. حداقل اندازه توصیه شده برای ساخت زمین تنیس برای مسابقات انفرادی23.77 متر و برای بازی دونفره 10.97 متر مناسب می باشد. این اندازه علاوه بر ایجاد فضای کافی برای زمین، محیطی برای بازیکنان در اطراف زمین فراهم می کند. (منبع از وبسایت  tigerturf.com)

  • زیرسازی

زیرسازی چمن مصنوعی

زیرسازی زمین تنیس، مهم ترین بخش از روند کلی تأسیس زمین چمن مصنوعی تنیس است که نوع خاک، مشخصات کلی آن را تعیین کند. هنگام ساخت یک زمین تنیس باید تمام خاک های سطحی از محوطه را برداشته تا زمینی نسبتاً هموار و زیرسازی مناسبی داشته باشید. نکته قابل توجه برای آماده سازی زمین تنیس و نصب چمن مصنوعی، چک کردن موانعی مانند لوله های آب، گاز و برق در منطقه است تا هنگام نصب این محصول، دچار مشکل نشوید.

در صورت نیاز می توان لوله های آب و موارد دیگر را تغییر مسیر داد. همانطور که اشاره شد، زیرسازی خوب بستگی به نوع خاک زمین شما دارد. اگر محیط شما دارای خاک شنی باشد، گزینه خوبی برای نصب چمن مصنوعی تنیس است؛ زیرا این نوع خاک زهکشی خوبی دارد؛ اما خاک رسی نسبت به خاک شنی آب بیشتری را حفظ می کند و ممکن است به زهکشی بیشتری نیاز داشته باشد.

عمق مناسب برای زهکشی تقریباً 50 تا 60 سانتی متر می باشد. این کار موجب می شود آب باران به سرعت به لوله های زهکشی برسد و محوطه به سرعت خشک شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چمن مصنوعی تنیس، انواع زمین تنیس و نحوه نصب چمن مصنوعی اینجا را کلیک کنید.

  • نصب Backfill (پرکننده)

نصب Backfill، بخش مهمی در زیرسازی زمین تنیس است. اگر ضخامت لایه خاک کنده شده و زمین بیشتر از 20 سانتی متر باشد، باید در فاصله 10 سانتی متری، زمین را با ماسه یا سنگ خرد شده پر کنید. سطح زمین باید حدود 5 سانتی متر بالاتر از زمین اطراف آن باشد در این صورت آب باران در لایه سطحی نمی ماند.

  • بهترین پایه برای زمین تنیس

در این مرحله زمین تنیس سخت، رایج ترین و محبوب ترین انتخاب است؛ زیرا این نوع زمین از پایه بتنی یا آسفالتی ساخته می شود؛ نگهداری از آن آسان می باشد و سطحی مناسب برای تنیس بازان است.

خرید چمن مصنوعی برای تنیس

چمن مصنوعی تنیس

چمن مصنوعی در دو نوع ورزشی و تزیئنی تولید می شود که هر کدام با توجه به نوع کاربردشان، برای محیط های متفاوتی مناسب هستند. همانطور که نصب چمن مصنوعی زمین تنیس نیاز به تجربه و تخصص کافی دارد، برای خرید چمن مصنوعی هم باید دانشی از کیفیت چمن، نوع نخ، لایه های بکینگ و ارتفاع چمن مصنوعی داشته باشید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید چمن مصنوعی، مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

 

  • علی رضایی