کودک، خانواده، سلامت و صنعت | نی نی سایت

نی نی سایت یک پلتفرم مقاله محور درباره محصولات مخصوص کودکانه است که در فضای دوستانه و همراه با مادران عزیز به بحث و گفتگو میپردازیم.

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید لاک

لاک ناخن در رنگ‌ها، غلظت‌ها و انواع مختلفی در بازار موجود است. از آنجایی که از خانم‌های مسن گرفته تا خانم‌های نوجوان از لاک ناخن استفاده می‌کنند، این محصول در رتبه دوم محبوب‌ترین لوازم آرایشی قرار دارد. به نظر می‌رسد خرید لاک ناخن مناسب، کاری بسیار آسان و سریع است؛ اما با این حال، این کار به این آسانی هم نیست و انتخاب بهترین گزینه می‌تواند گاهی بسیار دشوار باشد. اما با دانستن چندین نکته ساده و در نظر گرفتن آنها هنگام خرید لاک ناخن، می‌توانید به راحتی لاک ناخن مناسب را خریداری کنید.

بوی لاک ناخن

به عنوان اولین نکته در هنگام خرید لاک ناخن، بوی آن را بررسی کنید. این یک ویژگی بسیار مهم است که باید آن را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که لاکی که می‌خواهید بخرید بوی خوبی داشته باشد. برخی از لاک ها بوی بسیار قوی و تندی دارند که حتی می‌تواند احساس خفگی به شما و اطرافیانتان بدهد.

برند لاک ناخن

انتخاب بهترین برند لاک ایرانی

امروزه برندهای ایرانی و خارجی زیادی در بازار عرضه می‌شوند. هنگام خرید لاک ناخن، بهتر است بهترین لاک ایرانی را شناخته و آن را با توجه به نیاز و بودجه خود انتخاب کنید. در غیر این صورت، امکان آسیب دیدن ناخن های شما بر اثر استفاده از محصول نامناسب وجود دارد.

خشک شدن سریع

یکی از ویژگی های لاک ناخن خوب و مرغوب، خشک شدن آن با حداکثر سرعت ممکن است. اگر لاک ناخن فوراً خشک نشود، این احتمال نیز وجود دارد که ناخن شما به جایی برخورد کرده و تمام وقت و زمانی که صرف لاک زدن کرده‌اید، هدر برود. هنگام انتخاب لاک ناخن، ترکیبات روی بسته بندی آن را بخوانید تا مطمئن شوید که حاوی نیترات سلولز است؛ وجود این ماده به خشک شدن سریع کمک می‌کند.

ظاهر درخشان و ماندگاری لاک ناخن

اگر می‌خواهید ناخن‌هایی صاف و یکدست داشته باشید، لاکی که انتخاب می‌کنید باید ظاهری براق داشته باشد. این براقیت ناشی از وجود اپوکسی در ترکیبات تشکیل دهنده آن است. ممکن است لاک ناخن شما در نگاه اول زیبا باشد، اما پس از مدتی براقیت خود را از دست بدهد؛ پس این نکته نیز مهم است که محصولی که تهیه می‌کنید، ظاهر درخشان و براق خود را برای مدت بیشتری حفظ کند.

مناسبت مورد نظر

اینکه چه رنگ لاکی را برای چه مناسبتی انتخاب کنید، اهمیت زیادی دارد:

  • اگر در یک مهمانی دوستانه یا خانوادگی هستید، به راحتی می‌توانید از رنگ‌های شاد استفاده کنید.
  • اگر با نامزد و یا شریک زندگی خود قرار می‌گذارید، بهتر است رنگ‌های برنزی، طلایی و نقره‌ای را امتحان کنید.
  • اگر قرار است در یک جلسه اداری یا کاری شرکت کنید، از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

آرایش صورت

هماهنگی رنگ لاک با آرایش می‌تواند باعث جذاب‌تر شدن استایل شما شود و یا آن را خراب کند؛ بنابراین، لاک را با توجه به آرایش خود انتخاب کنید. بهتر است رنگ لاک شما ظاهری بیشتر از آرایشتان زرق و برق نداشته باشد و از لحاظ براقیت و درخشندگی در تعادل باشند.

رنگ و ظاهر پوست

انتخاب رنگ لاک بر اساس رنگ پوست

بسیار مهم است که رنگ لاک ناخن خود را با رنگ پوستتان هماهنگ کنید. برای مثال، اگر رنگ پوست روشنی دارید، لاک ناخن با طیف رنگ‌های روشن را انتخاب کنید و توصیه می‌کنیم از رنگ‌های خیلی تیره به جز طیف رنگ قرمز خودداری کنید. همچنین می‌توانید از رنگ‌های بنفش، قرمز، پاستلی، نارنجی و هلویی کمک بگیرید.

اگر رنگ پوست تیره و سبزه دارید، می‌توانید از رنگ‌های تیره برای لاک ناخن خود استفاده کنید. بهتر است از به کار بردن از رنگ‌های پاستلی یا روشن خودداری کنید که در مقایسه با رنگ پوست شما، به چشم نمی‌آیند. همچنین می‌توانید از رنگ‌های قرمز تیره، نئونی و کبالت نیز کمک بگیرید. بهترین کار برای انتخاب و خرید لاک متناسب با رنگ پوست، امتحان کردن رنگ‌های مختلف و خرید آن است.

چطور لاک مناسب خود را انتخاب کنیم؟

با وجود تنوع رنگ‌ها و برندهای موجود در بازار، پیدا کردن بهترین رنگ لاک ناخن مناسب کار آسانی نیست. شما باید جنبه‌های مختلفی مانند رنگ پوست، شخصیت، فرم ناخن، مدل آرایش و ... را در نظر بگیرید. اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که به لاک ناخن‌های خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید لاک باکیفیتی بخرید، فروشگاه مژیتو انتخاب مناسبی است که در این مسیر به شما کمک می کند.

همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که تمایل یک خانم به رنگ‌های خاص، جزئیات زیادی در مورد شخصیت او می‌گوید. پس بهتر است هنگام انتخاب لاک ناخن، به شخصیت و استایل خود توجه کنید و مطابق با آن پیش بروید.

  • علی رضایی