کودک، خانواده، سلامت و صنعت | نی نی سایت

نی نی سایت یک پلتفرم مقاله محور درباره محصولات مخصوص کودکانه است که در فضای دوستانه و همراه با مادران عزیز به بحث و گفتگو میپردازیم.

  • ۰
  • ۰

یکی از بهترین کسب و کارها در ایران، کسب و کار تولید و عرضه انواع زغال است. با توجه به آن که زغال یک کالای پرمصرف در بازار ایران و بازار دیگر کشورهای منطقه است، تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. با راه اندازی خط تولید زغال می توان به این بازار پرسود وارد شد و فعالیت خود را گسترش داد. در این مقاله ضمن بررسی روش های تولید زغال، روش تولید زغال با سبوس برنج را بررسی می کنیم.

تولید زغال با سبوس برنج

انواع روش های تولید زغال

برای راه اندازی خط تولید زغال ساخت این محصول از دو روش استفاده می کنیم که یکی از آن ها روش سنتی و روش دیگر، روش مدرن تولید زغال محسوب می شود.

  • تولید زغال به روش سنتی: برای تولید زغال به روش سنتی، باید چوب ها را سوزاند که مسلما برای محیط زیست خطرآفرین و مضر خواهد بود. البته این روش هنوز هم کارایی دارد، منتها به نسبت روش دوم، دارای مضرات بیشتری است.
  • تولید زغال به روش مدرن: در نقطه مقابل، روش مدرن و جدید تهیه زغال را داریم. یعنی تهیه زغال از انواع تفاله و پسماندهای چوبی که به نفع محیط زیست است. چرا که ما مواد دورریختی را بازیافت می کنیم. همچنین کیفیت زغال تولیدی به این روش بالاتر است و مزایای بسیاری نسبت به زغال سنتی دارد. برای ساخت زغال به این روش می توان از پسماندهای چوبی همچون خاک اره و سبوس برنج استفاده کرد.

روش تولید زغال از سبوس برنج

سبوس برنج یکی از ضایعاتی است که شاید در وهله اول دورریختنی و بی مصرف به نظر آید، اما با به خرج دادن خلاقیت و استفاده از دستگاه های پیشرفته ساخت زغال، می توان از آن زغال فشرده تولید کرد. زغال فشرده نوعی از زغال است که از پسماندهای چوبی به وجود می آید و دارای کیفیت مرغوبی است. از این زغال در قلیان سراها و طباخی ها استفاده می شود.

تولید زغال

یکی از مزیت های مهم مواد اولیه ساخت زغال فشرده میزان بالای وفور آن ها و به علاوه ارزان بودن تهیه مواد اولیه است. مواد اولیه ای که مورد استفاده قرار می گیرد، جزء پسماندها محسوب شده و ارزش بالایی ندارد، به همین علت قادر هستید به راحتی آن را پیدا کرده و با قیمت مناسب تهیه کنید و همین امر باعث افزایش حاشیه سود شما خواهد شد.

به دلیل استفاده گسترده این محصول و داشتن تقاضای بسیار در داخل کشور، می توانید وارد این کسب و کار پرسود شده و سود خیلی خوبی کسب کنید. مصرف قلیان در اکثر کشورهای خاورمیانه، از ایران گرفته تا عراق و ترکیه و سایر کشورهای عربی و غیرعربی خاورمیانه رونق بسیاری دارد و برای این کار به زغال فشرده نیاز داریم. در نتیجه شما می توانید محصول خود را نه تنها در بازار ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه نیز عرضه کنید و از طریق صادرات این محصول سود بسیار خوبی به دست آورید.

برای تولید زغال فشرده باید چه کار کرد؟

برای تولید زغال فشرده به خط تولید زغال فشرده نیاز دارید که خود شامل چندین دستگاه هستند که فرایند تولید زغال فشرده را انجام می دهند. با توجه به مزیت هایی که ذکر شد، دستگاه تولید زغال فشرده اهمیت بسیار زیادی داشته و می تواند بسیار پرسود باشد.

تولید زغال صنعتی

ضمن اینکه به علت مزایای زیست محیطی و کاهش هزینه های مالی و محیط زیستی مورد توجه بسیاری از کارآفرینان و حتی دولت ها قرار گرفته شده است. تولید زغال فشرده در کشورهایی همچون آمریکا، چین، هلند، ژاپن و دیگر کشورها مانند ایران مورد توجه قرار گرفته است. برای راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی حتما به خط تولید زغال فشرده نیاز دارید که شامل چندین دستگاه مختلف است.

با این حال این یک سرمایه گذاری به شدت پرسود خواهد بود. چرا که مواد اولیه به وفور در دسترس هستند و می توانید آن ها را با قیمت بسیار مناسبی تهیه کرده و زغال تهیه کنید. بازار زغال در ایران و خاورمیانه، داغ است و شما می توانید با ورود به این کسب و کار، ضمن کارآفرینی سود بسیار بالایی از صنعت زغال به دست آورید.

کلام آخر

در این مقاله در مورد روش تولید زغال با استفاده از سبوس برنج و همچنین مزایای کسب و کار زغال صحبت کردیم. لازمه ورود به این بازار استفاده از یک خط تولید زغال فشرده باکیفیت است تا محصول نهایی شما یک محصول باکیفیت باشد. هر چقدر محصول نهایی کیفیت بالاتر و مرغوبیت بیشتری داشته باشد، مزیت رقابتی بیشتری خواهید داشت و می توانید بخش بزرگ تری از بازار را به خود اختصاص دهید.

  • ۰۱/۰۶/۰۲
  • علی رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی