کودک، خانواده، سلامت و صنعت | نی نی سایت

نی نی سایت یک پلتفرم مقاله محور درباره محصولات مخصوص کودکانه است که در فضای دوستانه و همراه با مادران عزیز به بحث و گفتگو میپردازیم.

  • ۰
  • ۰

آلرژی می تواند اشکال و انواع مختلفی داشته باشد. در حالی که برخی از مردم می توانند از آب و هوای زیبا لذت ببرند، برخی دیگر به هر قیمتی از بیرون رفتن اجتناب می کنند تا با آلرژن ها در تماس نباشند. همین وضعیت ممکن است برای برخی از افراد در زمان لذت بردن دیگران از غذاهای متنوع رخ دهد؛ در حالی که انتخاب های پیش روی آن ها باید بسیار محدود باشد. آن دسته از افرادی که از علائم بی وقفه آلرژی های غذایی یا محیطی رنج می برند، به دنبال دلیل این اتفاق هستند. این مقاله به سوال آلرژی چیست، پاسخ نداده است، اما دلایل بروز آن را شرح داده است.

دلایل بروز آلرژی

چه چیزی باعث ایجاد آلرژی در فرد می شود؟

سیستم ایمنی بدن آنتی بادی های مختلفی تولید می کند تا از ما در برابر بیماری ها محافظت کند. آنتی بادی ترشح شده برای محافظت در برابر آلرژی، ایمونوگلوبولین E یا IgE نام دارد. این ماده در واقع یک پیام رسان شیمیایی است که بین سلول ها در حرکت است تا اطلاعاتی مبنی بر نیاز به دفاع شیمیایی در برابر یک مهاجم خارجی را منتقل کند. افراد مبتلا به آلرژی، سطح بالایی از این ماده را در بدن خود دارند.

با گذشت زمان، سیستم ایمنی چیزی را ایجاد می کند که به عنوان حافظه ایمنی شناخته می شود. به طور معمول این یک پاسخ ایمنی مفید است که بدن شما را قادر می سازد تا سریعتر پاسخ دهد. این حافظه ایمنی همان چیزی است که به واکسن ها اجازه کار می دهد؛ اما در آلرژی، این پاسخ بزرگ تر می شود و مواجهه های مکرر شما باعث واکنش های مکرر بیشتر از حد سیستم ایمنی می شود. این یک پاسخ آلرژیک ایجاد می کند که ممکن است شامل عطسه، سرفه، خرناس کشیدن و احتقان یا حتی علائم آسم باشد. آنتی بادی های IgE به صورت سفارشی برای هر نوع آلرژن ساخته می شوند. به همین دلیل است که برخی افراد تنها به یک یا دو غذا یا گرده گروه خاصی از گیاهان حساسیت دارند و با سایر مواد غذایی مشکلی ندارند.

چه زمانی یک فرد دچار آلرژی می شود؟

آلرژی می تواند در هر مرحله از زندگی فرد ایجاد شود. یکی از عواملی که شانس شما را برای ابتلا افزایش می دهد، سابقه خانوادگی شما است. اگر یکی از والدین مبتلا به آلرژی باشد، 30 تا 50 درصد احتمال ابتلا در فرزندان وجود دارد. اگر هر دو والدین حساسیت داشته باشند، این میزان به 60 تا 80 درصد می رسد.

در بسیاری از موارد، آلرژی برای اولین بار در سال های ابتدایی زندگی بروز کرده و مادام العمر با شما همراه خواهد بود، با این حال برخی از آن ها نیز خود به خود برطرف می شوند.

آیا امکان ابتلا به آلرژی در بزرگسالی وجود دارد؟

بله. آلرژی می تواند با شروع بزرگسالی و به دلیل قرار گرفتن در معرض آلرژن های جدید در محیط، سابقه خانوادگی و تغییرات در سیستم ایمنی رخ دهد. شایع ترین آلرژی های غذایی در بزرگسالان بادام زمینی، ماهی، صدف ها مانند میگو، خرچنگ و مغزهای درختی (بادام، گردو و بادام هندی) است.

اگر شما مستعد ابتلا به آلرژی هستید، هیچ راهی برای جلوگیری از ابتلا به آلرژی های بزرگسالان وجود ندارد، زیرا نمی توانید به طور منطقی انتظار داشته باشید که هر محرکی که می تواند باعث واکنش آلرژیک شود را بشناسید و از آن اجتناب کنید. علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان می دهد اجتناب از آلرژن ها می تواند احتمال ابتلای فرد به آلرژی را افزایش دهد، زیرا سیستم ایمنی بدن با مواد محدودی آشنا است.

در صورت ابتلا به آلرژی در بزرگسالی چه باید کرد؟

نشانه های آلرژی

اگر فکر می کنید که در بزرگسالی دچار آلرژی شده اید، تا زمانی که منتظر ملاقات با متخصص آلرژی خود هستید، از هرگونه آلرژن مشکوک خودداری کنید. متخصص آلرژی شما ممکن است آزمایش هایی مانند آزمایش خون یا نمونه برداری از پوست را برای ارزیابی بیشتر آلرژی شما تجویز کند. این اتفاق بیشتر زمانی رخ می دهد که این حساسیت نشانه هایی روی پوست از خود بر جای گذاشته و به صورت خشکی پوست، عارضه های مختلف یا پوسته پوسته شدن نمود پیدا کرده باشد.

اگر بعد از تست، تشخیص آلرژی تایید شود، متخصص آلرژی به شما کمک می کند تا یک برنامه درمانی شامل اقدامات اجتنابی، داروها و یا سایر گزینه های درمانی مانند ایمونوتراپی (واکسن های آلرژی یا قطره های آلرژی) برای آلرژی های محیطی داشته باشید.

  • ۰۰/۱۱/۳۰
  • علی رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی