کودک، خانواده، سلامت و صنعت | نی نی سایت

نی نی سایت یک پلتفرم مقاله محور درباره محصولات مخصوص کودکانه است که در فضای دوستانه و همراه با مادران عزیز به بحث و گفتگو میپردازیم.

۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دستگاه cnc چوب

دستگاه‌های CNC یکی از تجهیزات و دستگاه‌های بسیار مهمی هستند که در صنعت چوب و کارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اهمیت این دستگاه به قدری است که تقریباً می‌توان در هر کارگاه چوب یک سی ان سی را مشاهده کرد. به دلیل تنوع بالایی که دستگاه‌ها دارند، شما می‌توانید بر اساس بودجه و نیاز خود اقدام به خرید این ماشین آلات کرده و از آن‌ها برای برش دادن استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید تا از این تجهیزات برای برش چوب استفاده کنید، نیاز است تا به خوبی روش استفاده از آن را یاد بگیرد. در ادامه به بررسی آموزش کار با دستگاهCNC   چوب می‌پردازیم.

دستگاه CNC چیست؟

در صنایع چوبی یکی از فعالیت‌های بسیار مهمی که باید انجام دهید، برش و فرم دادن به چوب است. به منظور انجام این فرآیند می‌توانید از دستگاه‌های تراش و برش چوبی استفاده کنید که به آن دستگاه CNC می‌گویند. شما می‌توانید با استفاده از ماشین آلات سی ان سی برش‌های مختلفی را روی چوب اعمال کرده و از این طریق طرح‌های مختلفی را به آن بدهید. از برش ساده گرفته تا برش‌های پیچیده و هندسی را شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه انجام دهید. از نظر فنی این دستگاه‌ها به شکلی هستند که در راستای چند محور قابلیت حرکت دارند.

یکی از مرسوم ترین این ماشین آلات، دستگاه‌های CNC سه محوره هستند که می‌توانند حرکت رفت و برگشتی یا چرخشی داشته باشند. البته، این دستگاه‌ها به شکل‌های دیگری نیز تولید شده و شما می‌توانید براساس نیاز خود، سی ان سی های ۲ محوره تا ۵ محوره را خریداری و از آن استفاده کنید. ویژگی‌ها و تعداد محورهای موجود در این دستگاه‌ها، مهم‌ترین عاملی هستند که قیمت دستگاه CNC چوب را تعیین می‌کند.

آموزش کار با دستگاه CNC

دستگاه سی ان سی

پس از معرفی دستگاه حال نیاز است تا به بررسی آموزش کار با این ماشین آلات بپردازیم. کار با دستگاه‌های CNC مثل دستگاه‌های مکانیکی ساده نبوده و برای این که بتوانید از این ابزار به درستی استفاده کنید، نیاز است تا اصول اولیه کار با کامپیوتر و نرم افزار را بلد باشید چرا که برای دستور دادن به این ماشین برای برش نیاز است تا از طریق برنامه و نرم افزارهای تخصصی این کار را انجام دهید. دستگاه‌های سی ان سی دارای 2 قسمت مکانیکی و نرم افزاری هستند که هر کدام بخشی از فرآیند برش را برعهده دارند.

در این دستگاه‌ها شاهد یک الکتروموتور هستیم که نیروی اصلی دستگاه از آن تامین می‌شود، بخش دیگری که وجود دارد و جز قطعات اساسی آن است، بخش اسپیندل دستگاه است که به آن محور دوار گفته می‌شود. وقتی که اقدام به روشن کردن آن می‌کنید، این بخش حول محورهای مختلف می‌چرخد و فرآیند برش را انجام می‌دهد.

برای انجام فرآیند برش با استفاده از دستگاه CNC نیاز است تا تمام حرکات و برنامه ریزی‌های بخش مکانیکی این ماشین با استفاده از نرم افزارهای تخصصی صورت گیرد. در واقع به خاطر این که برش در دستگاه‌های سی ان سی با دقت در حد میکرومتر انجام می‌شود، نیاز است تا این دستورات و برنامه‌ها را از طریق نرم افزارها به دستگاه بدهید.

برای انجام این کار فقط باید طرح و نقشه مورد نظر خود را با کمک این نرم افزارها ایجاد کرده و این طرح‌ها را به دستگاه CNC ارائه دهید تا صورت خودکار اقدام به برش چوب ‌کند. دو دسته بندی کلی از نرم افزارهای مرسومی که می‌توانید از آن‌ها برای دستور دادن به دستگاه سی ان سی استفاده کنید، نرم افزارهای CAD و CAM هستند.

آموزش کار با نرم افزارهای CAD برای کار با دستگاه CNC

اگر قصد دارید از این دستگاه‌ استفاده کنید، نیازی نیست تا دانش پیچیده ای داشته باشید. برای استفاده از این دستگاه تنها کافی است تا از نرم افزارهای سه بعدی مثل اپلیکیشن‌های CAD استفاده کرده و با استفاده از این نرم افزارها طرح را برای برش به ماشین CNC بدهید. از بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن‌های CAD که به شما کمک می‌کند تا بتوانید طرح مورد نظر خود را از طریق آن به دستگاه CND بدهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتوکد (AutoCAD)
  • کورل دراو (CorelDRAW)
  • سالیدورکس (SOLIDWORKS)
  • تری دی اس مکس (ds Max3)

همه این نرم افزارها فوق العاده قدرتمند بوده و برای کار با دستگاه‌های سی ان سی نیاز است تا یکی از این اپلیکیشن‌ها را به صورت کامل یاد بگیرید و سپس از این طریق، طرح‌های مورد نظر خود را به صورت نرم افزاری ایجاد کرده و فرآیند برش را به دستگاه سی ان سی بسپارید. ویژگی جذابی که نرم افزارهای CAD دارند، این است که اگر قصد ندارید تا طرح‌های اختصاصی و سفارشی را تولید کنید، قادر خواهید بود تا از اینترنت طرح و نقشه‌های آماده برش چوب را دانلود کرده و به راحتی فقط دستور اجرا کردن این طرح‌ها را به دستگاه بدهید. البته برای انتقال این طرح‌ها و تبدیل آن به دستورات سی ان سی نیاز است تا از نرم افزارهای CAM استفاده کنید.

آموزش کار با نرم افزارهای CAM برای کار با دستگاه CNC

اموزش ابزار کار با دستگاه سی ان سی

یکی دیگر از نرم افزارهایی که برای کار با  این ماشین آلات باید از آن استفاده کنید، اپلیکیشن‌های CAM هستند. در واقع بعد از آن که با استفاده از برنامه‌های CAD طرح و نقشه‌های مورد نظر خود آماده کردید، نیاز است تا این طرح‌ها توسط دستگاه سی ان سی اجرا شود. برای انجام این کار باید طرح‌هایی که ایجاد کردید، به کدهای عددی قابل درک برای دستگاه سی ان سی انجام شود که نرم افزارهای CAD برای انجام این کار ایجاد شده اند.

آرت کم یکی از نرم افزارهایی است که می‌تواند این فرآیند را انجام دهد و به دلیل اهمیت این نرم افزار باید اپراتورهای CNC تسلط کاملی روی آن داشته باشند. شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار آرت کم تصاویر دو بعدی را به تصاویر سه بعدی تبدیل و سپس آن را روی چوب اجرا کنید. از دیگر نرم افزارهایی که می‌توانید برای انجام این کار استفاده کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مش کم (MeshCAM)
  • مسترکم (MasterCAM)
  • پای کم (PyCAM)
  • وکتریک اسپایر (Vectric Aspire)

برای تبدیل کردن طرح‌های خود به دستورات مناسب برای دستگاه‌های CNC تنها کافی است تا روی یکی از این نرم افزارها مسلط شده و سپس می‌توانید به عنوان یک اپراتور به راحتی اقدام به برش چوب به شکل اتوماتیک و هوشمند کنید.

قیمت دستگاه CNC

پس از بررسی آموزش کار با دستگاه CNC حال نیاز است تا در مورد قیمت این ماشین صحبت کنیم. یکی از چالش‌هایی که افراد برای خرید این دستگاه دارند، قیمت بالا این ماشین آلات است. قیمت این دسته از دستگاه‌ها بر اساس نحوه کار، اندازه، تعداد محورهای دستگاه تراش و... تعیین می‌شود. البته اگر قصد دارید تا برای یک کارگاه کوچک اقدام به خرید دستگاه CNC چوب کنید، می‌توانید با هزینه پایین به سراغ دستگاه‌های سی ان سی رومیزی کوچک آمده و از این ماشین آلات استفاده کنید. البته اگر به دنبال برش‌های پیچیده و هندسی هستید، باید به سراغ دستگاه‌های قدرتمند و چند محوره آمده تا بتوانید به راحتی از این تجهیزات استفاده کنید.

خرید دستگاه CNC

اگر قصد دارید تا دستگاه‌های سی ان سی را با قیمت مناسب خریداری کنید، می‌توانید به سایت دامون مبنا مراجعه کنید. این مجموعه امکان خرید انواع مختلف دستگاه‌های CNC را فراهم کرده و اگر برای تجهیز کارگاه خود به دنبال این دسته از ماشین آلات هستید، می‌توانید از این مجموعه دستگاه‌های مورد نظر خود را خریداری کنید.

  • علی رضایی
  • ۰
  • ۰

شنا کردن علاوه بر تفریح یکی از مهارت های مهم زندگی نیز هست؛ یک باور غلط در بسیاری از افراد وجود دارد که تصور می کنند آموزش شنا باید از کودکی و نوجوانی آغاز شود و در سنین بالاتر، توانایی یادگیری شنا از آنها گرفته می شود. شنا کردن در واقع یک تکنیک برای غلبه برعمق است و یادگیری هیچ تکنیکی محدود به سن نیست. تنها چالشی که افراد با آن ممکن است مواجه شوند داشتن وزن بالا است که انعطاف بدن را کم می کند.

در کل، شنا کردن چیزی جز تکنیک ماندن روی آب و حرکت کردن درون آب بدون خستگی نیست. سوال مهم این است که چه دوره ای مناسب با شرایط خود انتخاب کنیم تا در کمترین زمان، زیرنظر با تجربه ترین مربیان، شنا کردن بیاموزیم! پس از مطالعه 7 دقیقه ای این مقاله، تصمیم گیری چندان سخت نخواهد بود.

برای انتخاب بهترین دوره شنا چه معیارهایی داشته باشیم؟

بهترین دوره آموزش شنا

  • نزدیکی به محل زندگی

همه ما برای شرکت در کلاس ها به صورت روتین کمی تنبلی می کنیم؛ بهترین راه برای حل این معضل این است که نزدیک ترین مرکز به محل زندگی را پیدا کنیم. مسلما، یک مرکز تخصصی در هر نقطه ای از شهر  ممکن است وجود نداشته باشد، اما، با تقسیم شهر به چهار منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب، این تصمیم گیری را آسان تر کنید.

  • تخصصی بودن مرکز

بسیاری از استخر های تفریحی دوره های آموزشی نیز ارائه می کنند و این به خودی خود بد نیست؛ داستان آنجایی مهم می شود که صدای انتقاد، اعتراض یا خواسته شما در لا به لای موضوعات مختلف ممکن است دفن شود. یک مرکز تخصصی این اطمینان را به شما می دهد که تمام زیر ساخت های آن در راستای آموزش بنا شده اند و مدیریت مجموعه منتظربازخورد شما نسبت به دوره های ارائه شده هستند.

  • امنیت

امنیت در مراکز آموزش شنا یکی از مهمترین و اصولی ترین معیارهای انتخاب دوره شنا است. همانطور که اشاره شد، یک مرکزآموزش شنا باید زیر ساخت های مناسبی برای کودکان، بزرگسالان، مبتدیان یا حرفه ای ها داشته باشد. در صورت نبودن هر یک از این موارد، می تواند تجربه نه چندان دلچسبی برای خود یا فرزندتان رقم بزند. بسیاری از افراد صرفا به همین دلایل تا پایان عمر از آب هراس دارند.

  • امکانات آموزشی

دراینجا به برخی از این امکانات اشاره شده:

  1. عمق های مختلف
  2. خط کشی مسابقه ای
  3. پدال و برد
  4. برنامه زمانی منعطف
  5. پاسخگویی تلفنی
  6. مربی با تجربه
  7. استخرهای تفکیک شده
  • محیط مفرح

محیط مفرح اموزش شنا کودکان

هیجان و شادی محیط آموزشی شنا دقیقا همان چیزی است که می تواند از شما یک شناگر بسازد. در هنگام ثبت نام به چهره دیگر شرکت کننده ها دقت کنید. شاد هستند؟ پس شما در جای درست هستید.

  • گواهینامه ها و افتخارات

یکی دیگر از مهمترین معیارهای انتخاب دوره مناسب آموزش شنا، افتخارات تیم آموزش و همچنین گواهینامه های معتبر است. این اطلاعات را از سایت مجموعه می توانید پیدا کنید. مجموعه دارای سایت نیست؟ حتما از مربیان سوال کنید.

  • مربیان با تجربه

آموزش شنا یک مبحث تئوری نیست؛ چالش های پیش بینی نشده بسیاری وجود دارند که حتی ممکن است تا پایان دوره با آنها مواجه نشوید، بنابراین، تجربه مربی حرف اول را می زند. آب و عمق همیشه ورقی برای رو کردن به ما انسان ها دارند.

  • تنوع در ساعات و روزها

این همان دلیلی است که توصیه می کنیم برای انتخاب یک دوره آموزشی سراغ یک مرکز تخصصی بروید نه یک استخر تفریحی! تنوع ساعات و روز، اگر شما را مایل تر به شرکت در کلاس نکند، دست کم دلایل تنبلی را هم از شما می گیرد. بهانه بی بهانه!

  • هزینه مناسب

درست است که هر مجموعه ای که به صورت تخصصی روی آموزش تمرکز کرده است با قیمت بیشتری خدمات ارائه می کند؛ اما، باز هم مجبورنیستید هر قیمت گزافی را صرفا بخاطر معروف بودن مجموعه متحمل شوید. دقت کنید هزینه ها  با امکانات متناسب باشد.

هزینه اموزش شنا 1402

درمقاله ای که خواندید سعی کردیم شما را درپروسه انتخاب بهترین دوره آموزش شنا راهنمایی کنیم. معیارها را دنبال کنید، کمی وسواس داشته باشید تا وقت و پول خود را بهینه صرف کنید. مخلص کلام، جان شما باید برای مرکز آموزشی مهمترین فاکتور باشد.

با توجه به تمام این فاکتورها، برای شما که در غرب تهران بزرگ زندگی می کنید پیشنهاد خوبی داریم. اینجا آکادمی تخصصی شناتو است. جایی که جان شما، کیفیت آنچه می آموزید و داشتن تجربه دلنشین برای ما مهم است.

  • علی رضایی